Pastebimai populiarėja audio turinys, kurį, neabejotinai, pradėjo podcast‘ai. Ar jie vietą užleidžia naujoms platformoms, tokioms kaip Clubhouse? Kuo ypatinga ši, kol kas startuoliu vadinama, platforma? Clubhouse vertinamas apie 4 mlrd. JAV dolerių, į jį investavo per 180 organizacijų, rizikos kapitalistų. Kol kas programėlė nepasiekiama Android vartotojams. Monetizavimas jau prasideda: pranešta apie užmokesčio ar paramos galimybę, t.y. vartotojai galės paremti pokalbių moderatorius, siekiant kokybiško turinio.

Kaip tapti Clubhouse nariu?

Tai išskirtinai audio turinį generuojanti programėlė. Veiklą pradėjo 2020 m. balandį, ir kol kas prieinama tik iOS naudotojams. Tapti Clubhouse bendruomenės nariu galima tik sulaukus asmeninio kvietimo, o prisijungęs galite būti klausytoju ar „kambario“ kūrėju.

Prisijungimas tik asmeniniu kvietimu – tai sąmoningai kuriamas ir palaikomas elitiškumas, išskirtinumas. Gavus kvietimą kuriate savo profilį: rekomenduojama aiškiai nurodyti savo interesus, domėjimosi ar ekspertines sritis, jums aktualias temas. Profilyje turite galimybę pasidalinti asmenine informacija: profesija, know-how, hobiais, lokacija, tt. Sukūrus profilį kitas žingsnis – prisijungti prie taip vadinamų „kambarių“ ir tapti klausytoju arba kurti savą „kambarį“, kuriame jūs automatiškai tampate atsakingu už turinio moderavimą.

Vaidmenys, kuriuos galite turėti:

Moderatorius inicijuoja diskusiją, į kurią galite kviesti kitą vartotoją tapti pranešėju.

Pranešėjo vaidmuo – vertingomis įžvalgomis prisidėti prie turinio kūrimo.

Klausytojas neįsitraukia į diskusiją, tiesiog klauso. Norint dalyvauti aktyviai virtuali pakelta rankytė signalizuoja moderatoriui įtraukti į diskusiją.

Kokia šių pokalbių, pranešimų, diskusijų auditorija?

Programėlės gyvavimo pradžioje daugelis norėjo paklausyti pramogų pasaulio įžymybių, tačiau pastaruoju metu pastoviai dalyvauja labiausiai antrepreneriai, kūrybinių industrijų profesionalai. 94% vartotojų yra 25+ m., net 35% verslo žmonių programėlėje praleidžia daugiau nei 30 min/d.

 Clubhouse: paprastas, bet kuriantis išskirtinumą

Nėra komentarų, „like“ mygtukų, jokių vaizdo kamerų, bet tapti nariu nėra paprasta – tik su asmeniniu kvietimu. Nori dalyvauti? Lauk pakvietimo! Įžymybės ir pranešėjai palaiko susidomėjimą ir kaitina sekėjų norą tapti Clubhouse – ypatingos bendruomenės – nariais. Net ir politikai atranda programėlę ir jos kuriamą vertę. Susidomėjimą lemia kokybiškas turinys, nes pranešėjai – savo srities ekspertai, moderatoriais dažniausiai yra žmonės gebantys manevruoti sudėtingų, įtraukiančių temų labirintais. Pasak Clubhouse CEO Paul Davison, net 2 mln. žmonių naudojasi programėle kiekvieną savaitę – puikus rezultatas jaunam startuoliui.

Daugelis vartotojų patogiai jaučiasi klausytojų vaidmenyje. 53% mato Clubhouse kaip alternatyvą radijo stotims ir podcast‘ams (tinklalaidėms), 45% vertina galimybę naudoti on-line konferencijoms, o 64% mato Clubhouse tiesiog kaip kokybišką veiklos pakeitimą, labiau atitrūkimą nuo rutinos klausant ekspertų.

Ar yra galimybių kompanijoms?

Kadangi kuriami tik individualūs, asmeniniai profiliai, verslas tarsi neturi galimybės dalyvauti tiesiogiai. Tačiau bet kuris kompanijos ekspertas, konkrečios srities žinovas, geras kalbėtojas gali tapti aktyviu pranešėju, moderatoriumi ir tokiu būdu skleisti konkrečias idėjas, rodyti lyderystę aktualiais klausimais.

Kelios galimybės:

  • Interaktyvi Q&A sesija po gyvos transliacijos kitoje platformoje, pvz LinkedIn, FB
  • “Meet the speaker” formato susitikimas prieš ar po web konferencijos, kt.
  • Gyvi interviu (programėlėje nėra įrašymo funkcijos) su kituose formatuose retai sutinkamais kalbėtojais, galimybė betarpiškai pirmiesiems gauti žinias, įžvalgas, naujienas, tt. Galimybė sužinoti pirmam sukuria naujienų srautą – informacijos dauginimą kituose socialiniuose tinkluose.

Apibendrinant:

  • Clubhouse nėra platforma, kuri generuoja didelį pasiekiamumą, tai labiau įvaizdžio formavimo įrankis
  • Clubhouse‘ui reikia tinkamos vietos kompanijos naudojamų komunikacijos kanalų įvairovėje
  • Svarbu įvertinti, ar kompanijos eksperto kuriamas ir perteikiamas turinys rezonuoja šioje bendruomenėje
  • Svarbūs moderavimo įgūdžiai, jei planuojate kurti „kambarį“
  • Nėra galimybės prognozuoti, planuoti klausytojų skaičių: bus tiek, kiek bus
  • Investicijos į sklaidą kituose socialinės medijos kanaluose nebūtinai generuos daugiau klausytojų šioje platformoje.

Alternatyvos

FB „tik-audio“

FB planuoja paleisti „audio-only“ funkcionalumą savo platformoje, taip pat kuriama audio programėlė „Hotline“. Vyksta testavimas, o pranešimas skelbia, kad pasirodys 2021 m. pabaigoje.

LinkedIn transliacijos

Jos prieinamos nuo 2019, tiek audio, tiek video, galima naudoti naršyklėje ar išmaniajame telefone. Reikia LinkedIn aktyvacijos, o prasidėjus transliacijai visi sekėjai yra informuojami. Auditorija gali būti interaktyvi, naudodama komentarus, emoji.

Twitter Spaces

Oficialus Twitter Spaces paleidimas planuojamas jau netrukus. iOS ir Android naudotojai galės klausytis ir dalyvauti gyvuose audio pokalbiuose.

Gaukite pasiūlymą!