Kas ta inbound rinkodara?

inbound rinkodara

Vakaruose labai plačiai paplitusi rinkodaros strategija, Lietuvoje vis dar kelia daug klausimų. Vadybos studentai „inbound” vadina atvykstama ar įeinančia rinkodara. Tačiau nei pirmas, nei antras pasirinkimas neperteikia sąvokos prasmės, todėl pasilikime tiesiog prie inbound, kuri pasak rinkodaros stratego Davido Mermano Skoto (David Meerman Scott), leidžia nutiesti individualų kelią iki kliento.

Tiek didelės, tiek mažos kompanijos, norėdamos pasiekti inbound tikslą pasitelkia SEO, turinį, socialinius tinklus, naujienlaiškius, vaizdo įrašus, … Visas šis vartotojų mėgstamas kokteilis gali būti gaminamas be galvos skausmo, jeigu nepraleidžiamas nei vienas iš keturių etapų.

Patraukti potencialaus kliento dėmesį

Vartotojo dėmesio pritraukimas yra pamatinis visos inbound strategijos etapas. Be jo visa kita praranda prasmę. Todėl čia dažnai įtraukiami socialiniai tinklai. Įdomu tai, kad inbound rinkodaros specialistai šiame etape ne tik siekia išaugusio susidomėjimo produktu ar paslauga, tačiau ir daugiau sužinoti apie vartotoją. Todėl nenustebkite, jeigu ekspertas pasiūlys Jūsų potencialiems vartotojams mini apklausas arba loterijas.

Kartais nerimaujama tokios žvalgybos metu sukurti neigiamą įvaizdį. Juk logika sufleruoja apie netinkamu laiku pradėtų eksperimentų pasekmes. Tačiau, jeigu dirbate su specialistų komanda, baimintis nėra dėl ko, o gauti duomenys apie vartotojų elgesį Jums visuomet pravers organizuojant įmonės veiklą.

Konvertavimas iš potencialių į esamus

Rinkodaros ekspertai neslepia, kad vienas iš paprasčiausių būdų prikaustyti vartotojų dėmesį –patiekti įdomų turinį, papuoštą profesionaliomis iliustracijomis. Todėl antrame inbound rinkodaros etape pasitelkiamos nemokamos elektroninės knygos. Mainais į šią dovaną įmonės duomenų bazėje atgula nauja aukso vertės internetinė valiuta – klientų elektroninio pašto adresai.

Neprarasti ryšio

Jau nuėjus pusę kelio nesinori prarasti ryšio su vartotojais. Todėl verslas skatinamas siųsti į klientų elektroninio pašto dėžutes periodinius laiškus su naujienomis. Dažnai tai įgauna naujienlaiškių pavidalą. Svarbu, kad informacija būtų aktuali klientui. Ją sukurti padės pirmame etape surinktos žinios.

Perspėjimas: nepersistenkite – geriau mažiau, tačiau aktualių ir vertingų naujienų, nei atakuoti klientų pašto dėžutę kliedesiais. Pasirinkę antrąjį variantą greičiau nei spėsite susigaudyti nukeliausite į šlamšto (angl. SPAM) dėžutę. Jums to tikrai nereikia.

Konvertuojame iš klientų į lojalius

Galimybė betarpiškai bendrauti su klientais yra labai vertinga. Jeigu klientus sudominsite, netrukus gausite atgalinį ryšį (klausimų, laiškų ir pasiūlymų formatu). Net, jeigu vartotojų aktyvumas nėra toks didelis kokio norėtųsi, tačiau Jūsų neužblokavo, vadinasi susidomėjimas patenkinamas. Periodiškai stebinkite savo klientus akcijomis ir specialiais pasiūlymais, ir jie pas Jus sugrįš dar ne kartą.

Perspėjimas: šiame etape reiktų nepamiršti, kad klientams teikiame tiktai išskirtinius pasiūlymus, o ne tokius, kuriuos jie gali gauti pirmą kartą apsilankius įmonės svetainėje. Taip pat nesistenkite tapti akcijų ir nuolaidų Guru. Tegul į šį titulą pretenduoja kiti. Juk, kas per daug, tas ne į sveikatą….

Šis ciklas neužsidaro paskutiniame etape. Atvirkščiai, jis yra ratu besisukantis darbas. Sakysite lankytojai pradės nuobodžiauti? Kad taip nenutiktų, kaskart į rinkodaros strategiją, kurios pagrindas – klientų pasitikėjimas, įmaišykite vis kitų priedų (vaizdo įrašų ir t.t).

Kviečiu pasidalinti savo patirtimi ar nuomone komentaruose.

Gaukite pasiūlymą!