Sėkmę lemiantys nemokami rinkos tyrimai

Rinkos tyrimaiAr man reikalingi rinkos tyrimai?

Verslo kūrimo pradžioje arba naujo produkto įvedimo į rinką metu sėkmės garantijų nėra. Todėl rekomenduojama verslą pradėti ne registrų centre, o įsiklausant į vartotoją. Rinkos tyrimų išvados yra puiki pradžia užmezgant dialogą su klientu.Bėda ta, kad tokius tyrimus atliekančios kompanijos net neslepia savo paslaugas vertinančias ne šimtais, o tūkstančiais eurų. Vis dėlto, ilgų dešimtmečių patirtį sukaupę ekspertai pripažįsta, kad rinką ištirti gali patys verslininkai ir tai jiems kainuos tiek, kiek kainuoja du vakarai su gero vyno arba viskio butelio kompanija.

Rinkos potencialas

Norėdami gauti tikslius analizės rezultatus turėtume sau nubrėžti pagrindinius klausimus ir tyrimo gaires. Jeigu norime įvesti naują produktą, nepaisant prekės ar jos analogo patirtos sėkmės kitoje valstybėje, reikia analizuoti:

  • Kaip produktą ir jo įvaizdį vertina potencialus klientas?
  • Kokia būtų produkto adekvati kaina šioje rinkoje (kiek už jį sutinka mokėti)?
  • Ar rinkoje yra analogų? Kokie galimi pakaitalai?
  • Jeigu nėra analogų – kokioje konkurencinėje aplinkoje teks dirbti?

Tyrimo planavimo etape svarbu tiksliai apsibrėžti tikslinę vartotojų auditoriją. Tai pirmas žingsnis savo kliento pažinimo link. Antras žingsnis turėtų būti eksperimentinės grupės supažindinimas su savo verslo idėja tyrimo metu.

Internetinės bendruomenės

Per artimiausius penkerius metus mažiausiai 20 – 25 proc. vartotojų rinkos tyrimų industrijos orientuosis į internetines bendruomenes. Čia vykdomos apklausos nėra mokamos, tačiau duoda rezultatų. Tyrimui pavojus iškyla tik dėl eksperimentinės grupės patikimumo, nes tyrėjas negali kontroliuoti kiekvieno prisijungusiojo amžiaus, socialinės padėties, kas meluoja, o kas ne.

Kitas, iš pirmo žvilgsnio, patikimesnis būdas – susirinkti kontaktinių telefono numerių sąrašą ir pakibti ant laido dienai ar kelioms. Tokiu būdu būsite tikri, kad Jums savo nuomonę pateikia objektyvus ir vertingas tiriamasis. Apsidrausite nuo paauglių pigiai žarstomos nuomonės iš neturėjimo ką veikti arba neaktualių tiriamųjų atsakymų, kurie gali visiškai iškreipti analizės rezultatus. Vis dėlto, jeigu nenorite samdyti skambučių centro arba praleisti prie telefono kelių parų, teks apsiriboti maksimaliu dvidešimties žmonių tyrimu.

Dar viena auksinė tyrimų platforma – socialiniai tinklai. Pastarieji yra lyg neišsemtos informacijos lobynas. Verta nepamiršti, kad kiekvienas respondentas atsakinėdamas į klausimus turi paslėptų – „savų” motyvų. Atsispirkime pagundai prašyti savo draugų nuomonės apie plėtojamą verslą ar naują verslo idėją. Jiems paprasčiausiai bus sudėtinga išlikti objektyviems, o tokie rinkos tyrimai neduos norimo rezultato. Taip pat Jums apkvaitusius nuo pagyrų bus sunku nulipti nuo olimpo kalno ir įvertinti verslo idėjos realumą.

Asmeninis pokalbis

Rinkotyros studijos paremtos „online” bendruomenėmis nėra vienintelis patikimas būdas gauti išsamią informaciją. Atlikdami kokybinius tyrimus naudokite asmeninio interviu metodą. Pakvieskite penkis ar keturis žmones iš tikslinės auditorijos kavos, arbatos puodeliui ar kitokio gėrimėlio. Skirkite laiko maloniam ir vertingam pokalbiui.

Tai vienas patikimiausių kokybinio tyrimo metodų. Ypač jeigu vertindami rezultatus turėsite omenyje informaciją apie tiriamuosius, bei jų galimus atsakymų motyvus (Juk buhalteris nepasakys, kad buhalteriams mokami atlyginimai yra per dideli, ar pan.).

Svarbu:

  • Viena iš dažniausių tyrimų klaidų, dėl kurios kartais visa analizė nueina perniek – netinkamo tyrimo metodo pasirinkimas. Jeigu norėdami išsiaiškinti kiekybinį faktą renkamės kokybinį tyrimą, ir atvirkščiai, greičiausiai, patirsime fatališką fiasko. Todėl analizės planavimo etape tinkamai pasirinkite kiek žmonių reikės norint gauti patikimus atsakymus ir ko Jų reikės paklausti.
  • Klausimas ar patrauklus naujas prekinis ženklas, reikalauja mažiausiai trisdešimties atsakymų. Produkto tobulinimo etape turėtų būti pasirenkamas kokybinis tyrimas.
  • Verta nepamiršti paruošti ne tik tiesioginius klausimus, tačiau ir derinti gilesnes technikas.
  • Nebijokite naudoti standartinius klausimynus, pvz. rinkos tyrimai gali būti atliekami šiuose portaluose: manoapklausa arba surveymonkey.com

Komentuoti