Ko gali pasimokyti verslas iš „Naisių vasaros“

turinio rinkodara

Nerimstant aistroms, kiek ir kokios LVŽS reklamos yra „Naisių vasaroje“, ar jos ten apskritai yra, rinkodaros ir komunikacijos specialistai atlaidžiai šypsosi ir net nedalyvauja diskusijoje. Jiems nekyla klausimų, nes rinkodaros arsenale yra poveikio priemonių įvairovė, pranokstanti siaurą VRK naudojamą reklamos apibrėžimą.

Ko verslas gali pasimokyti, stebėdamas, kaip rutuliojasi Naisių istorija?

Pirmiausia, sėkminga rinkodara – tai ilgalaikis procesas. Neatsitiktinai randasi „ekspertų“, kurie reiškia abejones, ar galėjo prieš kelerius metus rodytas serialas turėti įtakos rinkėjų apsisprendimui 2016 m. Nors kiek rinkodaros mokslų ar praktikos turėjęs studentas pasakys: “Taip, galėjo, turėjo įtakos ir ją užtikrintai darė“. Net nejaučiant patiems įtakos subjektams.

Pamoka verslui – planuokite ilgalaikę perspektyvą, matykite toliau už horizonto, kantriai eikite link rezultato ir naiviai nesitikėkite, kad keli FB įrašai, baneriai populiariuose portaluose rytoj ar po savaitės padidins pardavimus.

Antra ir svarbiausia pamoka – aktualus, vertingas turinys, su kuriuo tikslinė auditorija gali ir nori tapatintis, jausti emocinį ryšį. Nereikia būti rinkodaros ekspertu, kad pamatytumėm, kaip tiksliai, suprantamai ir jausmingai serialo turinys apkabino, priglaudė, paguodė konkretų žiūrovą, jo kalba aptarė aktualijas, drauge pasipiktino ir pasiūlė išeitį painiose politinio gyvenimo situacijose.  Tai yra sėkmingos turinio rinkodaros pavyzdys.

Kas yra turinio rinkodara ir kodėl ji nepraranda svarbos?

Yra pačių įvairiausių turinio rinkodaros apibrėžimų, bet iš esmės, turinio rinkodara – tai ‚skėtinis‘ terminas, apibūdinantis strategijų ir taktikų rinkinį, kuriuo siekiama verslo (matome, ir politikos) ilgalaikių tikslų, naudojant labiausiai aktualų turinį pritraukti potencialius vartotojus, konvertuoti juos į perkančius arba tikruosius vartotojus, juos išlaikyti lojaliais, tai daryti pasitikėjimą keliančiu ir vertę auditorijai kuriančiu būdu.

Kitaip tariant, turinio kūrėjas apibrėžia, kas yra jo tikslinė auditorija, supranta jos lūkesčius ir poreikius ir nuosekliai, ilgai ir pastoviai patarnauja jai, kurdamas ir skleisdamas turinį, kuris įdomus, vertingas, svarbus, jį skaito, žiūri, juo džiaugiasi, dalinasi, juo remiasi darydami sprendimus, kt.

Toks turinys yra visada daug daugiau nei tiesmukas produkto ar paslaugos privalumų pristatymas. Todėl ir neras reklamos, kaip ją supranta VRK, seriale. O verslas gali atrasti gerosios praktikos:

  • Gerai suprasti, pastoviai analizuoti tikslinės auditorijos poreikius, lūkesčius, kintantį gyvenimo būdą, kasdien pasitikrinti, ar kažkada rinkodaros skyriaus nupiešta ‚persona‘ vis dar aktuali, kiek ir kaip pakito socio-demografiniai faktoriai, kt.
  • Dalintis sukauptomis žiniomis, išdrįsti kalbėti su savo auditorija ne apie produktą ar paslaugą, bet apie žmonių, kurie gali tapti jūsų verslo lojalia bendruomene, lūkesčius ir rūpesčius. Nuo „product-centric“ į „customer-centric“.
  • Tiesiog imti ir pradėti pasakoti istorijas, nes tai labiausiai paveikus būdas kurti ir įtvirtinti ryšius su žmonėmis. Specialistai net sukūrė specialų terminą „story-telling“ (liet. Istorijų pasakojimas), nors viskas daug paprasčiau: jei kiekvienas rinkodaros žmogus prisimintų kažkada girdėtas pasakas, suprastų, kad burtų lazdelė pasirodo pabaigoje, aukščiausiame įtampos laipsnyje. Jūsų produktas ar paslauga visada gali būti burtų lazdele geresnio gyvenimo laukiantiems potencialiems vartotojams.

Kaip kurti turinį, kokiomis priemonėmis juo dalintis, ypač skaitmeninėje erdvėje, aptarsime kitame blogo įraše.

Tuokart dar kartą prisiminkime „Naisių vasarą“ ir serialo pamokas, kurias VRK nuvertins, o sumanus verslas išmoks. Jei nervina primityvūs Naisiai, rekomenduoju kitą – „The Lego Movie“, https://www.youtube.com/watch?v=fZ_JOBCLF-I

Komentuoti